Molly&My's historie

2015: Idé blir til virkelighet

Tidlig på sommeren 2015 tok søsteren min og jeg de første spede skrittene mot det som nå er Molly&My. Vi testet blant annet butikksystemer, kontaktet leverandører, kjøpte vareprøver og jobbet med hvordan vi ønsket å se ut.

2016: På med arbeidshanskene

Vi får våre første bestillinger, lærer stadig mer om bransjen og får også vår første "ekte" ansatte. Vi startet i Karinas 50 m2 store garasje, men endte opp med å måtte flytte ut ganske raskt. I 2016 rakk vi å flytte to ganger.

2017: Dameklær hos Molly&My

Vi startet med et utvalg av barneklær. I 2017 tok vi for første gang steget fullt ut og utvidet med en liten kolleksjon for kvinner. De viste seg å bli en stor suksess. Året har derfor bestått i å utvide sortimentet for både kvinner og barn. Vi ansatte flere medarbeidere som blant annet hjalp til med kundeservice og lageroppgaver. Det hele var fortsatt veldig ustrukturert :)

 2018: En bratt vekstkurve

For første gang innså vi at vi var inne på noe her. Så vi brukte mye tid på å definere hva Molly&My kunne gjøre og hva vi ønsket at Molly&My skulle kunne gjøre i fremtiden. Det var viktig for oss å kunne ansette folk som også kunne hjelpe og inspirere alle de fantastiske kundene som kom til oss.

2019: En "ekte" virksomhet

Karina og jeg måtte gi slipp på stadig flere oppgaver, selv om det kan være litt av en utfordring å være gründer :D Heldigvis fant vi flere dyktige mennesker som gjorde jobben sin enda bedre enn oss. Nå kunne vi fortsette å utvikle Molly&My, samtidig som vi lanserte vårt første eget varemerke; Mellow Moon.

2020: Gi full gass

Selv om 2020 var ment som et år for å effektivisere og optimalisere prosesser, ble det et år der vi løp så fort vi kunne. Da Corona kom, eksploderte netthandelen, og vi gjorde alt vi kunne for å henge med. Samtidig utvidet vi sortimentet av boligtilbehør og lanserte en ny versjon av nettstedet.

2021: Plutselig var vi 100

Veksten fortsatte, og plutselig var vi over 100 kule mennesker som alle jobbet sammen for å sikre at kundene våre kunne fortsette å handle klær, sko og tilbehør hos Molly&My og få en god opplevelse. Lageret vårt var fullt til randen, og vi visste at vi måtte flytte igjen.

2022: Vi vil ikke inngå kompromisser

Vi startet 2022 med å flytte til enda større lokaler. Her kunne vi optimalisere lagerprosessene våre slik at alle de lekre pakkene kunne nå kundene våre enda raskere. Samtidig startet vi arbeidet med å ekspandere Molly&My videre ut i verden uten å gå på akkord med kundeservicen som betyr alt for oss!